IMG_8502.jpg
 
IMG_7698.jpg
 

SLOW FLOW

Slow Flow är en mjukt fysisk yogaform som fokuserar på balans mellan stillhet och flöde. Under passet träder vi in i olika yogapositioner, rörelser, andningsövningar, mjuka flödande sekvenser och avslappning. 

Det som är speciellt med denna yogaform är att vi i de flesta övningarna jobbar med en pulserande, mjuk rörelse i positionerna istället för att stanna statiskt, detta för att släppa på djupare spänning, bygga styrka och få igång det naturliga flödet i kroppen. Helt prestationslöst, mjukt och helt efter egen förmåga. 

Vem passar Slow Flow för?
Vill du hitta in i kroppen, skapa flöde och värme, stillhet och lugn. Yogaformen hjälper din kropp att hitta sin naturliga rörelse och rytm samtidigt som du hittar en djup avslappning och stillhet.  Vill du ha en mer fri yogaform som uppmuntrar rörelse istället för uthållighet och stillhet så passar det dig väl. Både nybörjare och erfarna yogautövare är välkomna .

HOLIYOGA

I Holiyoga är det enkla, varsamma yoga- och andningsövningar där lärarens guidning tillsammans med din intention hjälper dig att komma djupt in i dig själv, din kropp och dina känslor. Under passen strävar vi efter att skapa balans mellan rörelse och stillhet, flöde och lugn, energi och återhämtning. Det gör vi genom att förena närvaro, mjuka och enkla yogaövningar, toning och andning.

Holiyoga innehåller: 

  • Egna unika HOLIYOGA asanas (yogaövningar, rörelser) och meditationer

  • Yoga- meditationstekniker med rötter från Kundaliniyoga och Hathayoga

  • Röstyoga, vibrationstekniker

  • Psykologi och chakrapsykologi

  • Frigörande rörelser/ dans

  • Gestaltande övningar

  • Ayurveda

  • TCM (Traditional Chinese Medicine)

  • Basal kroppskännedom

  • Djup och mångfacetterad andningsmetodik

Varje yogapass innehåller andningsövningar, dynamiska yogaövningar, stilla yogaövningar, meditationer i olika former samt avslappning.

Vem passar Holiyoga för?
Om du har behov av att få vara fullständigt prestationslös i ett lugnt tempo, om du är utbränd, stressad, har smärta, ångest eller depression är det utmärkt. Men även du som kan göra krävande fysisk yoga, men längtar efter fördjupning när det gäller dina egna känslor, präglingar, livsmönster och andning, kan hitta ett bra komplement i Holistisk Yoga

IMG_8481.jpg
 
yin%25252Bnath.jpg
 
IMG_8515.jpg

HATHAYOGA

Hathayoga är en fysisk yogaform där vi kombinerar mjuka, statiska övningar med dynamiska, kraftfulla övningar. Vi stävar efter att förena vår fysiska och mentala del. Under passet så sammankopplas asanas (yogaövningar), andnings-, och meditationstekniker.

Vem passar Hathayoga för? 
För dig som vill ha en mer fysiskt utmanande och stimulerande yogaform som ökar din kroppsmedvetenhet, din styrka och balans. Passen passar dig med tidigare erfarenhet av yoga.
 

 

KUNDALINIYOGA

Kundaliniyoga är en kraftfull men samtidigt enkel form av yoga som arbetar med kroppen, själen och sinnet.
Kyndaliniyoga består av rörelser, andningstekniker samt olika typer av meditationer.
Det handlar om enkla, kraftfulla tekniker för avslappning och koncentration, utformade för att passa alla människor.

Vem passar kursen för?
Kundaliniyoga passar för både nybörjare och mer erfarna yogautövare. När du vill stärka dig mentalt, öka energin i kroppen och minska på stress. Skapa en balans i kropp, själ och sinne.

 

YINYOGA

Yinyoga är en blandning mellan yoga, kinesisk medicin och mindfullness. I yinyogan vill vi komma åt kroppens bindväv/fascian istället för musklerna. Det gör vi genom att på ett ödmjukt sätt låta vår egen tyngdlag föra oss ned i positionerna där vi stannar i en längre stund. (3-5 minuter).

I yinyogan övar vi oss i medveten närvaro i varje position. Vi försöker att släppa taget om den yttre världen och alla tankar som snurrar runt, accepterar och välkomnar allt som det är för stunden. Yinyogan är otroligt stärkande och återhämtande både mentalt och fysiskt!

På Yogaloftet har vi tre olika klasser av Yinyoga här kommer en närmare beskrivning utav varje:

YINYOGA I STILLHET - Elin Qvick

Kursen fokuserar på det stilla, tysta och meditativa i yinyogan. Musiken är lågmäld, ljuset är dämpat, guidningen är enkel och kortfattad, allt för att skapa största möjliga återhämtning för deltagaren. Vi landar mjukt i varje position och stannar där i stillhet. Vi lär oss att slappna av på djupet i kroppen och att observerar vi våra tankar och känslor.

YINYOGA MED MINDFULLNESS - Sandra Lindroth

Kursen är en kombination av yinyoga och mindfulnessövningar. Vi varvar lugna yogaövningar, renodlade mindfulnessövningar och kombinationer av dessa. Övningarna kan du sen ta med dig hem och använda dig av i vardagen. Denna kurs är perfekt till dig som behöver hjälp med stresshantering och nedvarvning. Kursen är 4 tillfällen.

YINYOGA MED MJUKT FLÖDE - Elin Qvick

Kursen är en kombination mellan långsam yangyoga (värmande och cirkulerande) och yinyoga (lugn och stilla). Vi varvar stilla yinyogapositioner med uppmjukande och värmande rörelser. Vi förenar närvaro och andning med mjuka och enkla yogaövningar.

Det är en fantastisk yogaform för dig som vill ha en ett yogapass med både stillhet och flöde. Samt för dig som vill ha en lätt och enkel yogaform som mjukar upp hela kroppen!