yin nath.jpg
 
Globalyoga.png
 
 
marion-michele-191320 (2).jpg
 
 

KUNDALINIYOGA

Kundaliniyoga är en kraftfull men samtidigt enkel form av yoga som arbetar med kroppen, själen och sinnet.
Kyndaliniyoga består av rörelser, andningstekniker samt olika typer av meditationer.
Det handlar om enkla, kraftfulla tekniker för avslappning och koncentration, utformade för att passa alla människor.

Vem passar kursen för?
Kundaliniyoga passar för både nybörjare och mer erfarna yogautövare. När du vill stärka dig mentalt, öka energin i kroppen och minska på stress. Skapa en balans i kropp, själ och sinne.

 

YINYOGA & HOLIYOGA för återhämtning, flöde och energi
med Elin i Djurås by

Detta är en kurs som innehåller två olika yogaformer Yinyoga och Holistiskyoga. Båda yogaformerna är mjuka, lugna och djupgående. Under passen strävar vi efter att skapa balans mellan rörelse och stillhet, flöde och lugn, energi och återhämtning. Det gör vi genom att förena närvaro, mjuka och enkla yogaövningar, toning och andning.  

Varje yogapass innehåller andningsövningar, dynamiska yogaövningar, stilla yogaövningar, meditationer i olika former samt avslappning. Övningarna är utvalda utifrån kunskap om vårt chakra- och meridiansystem samt chakrapsykologi. Du kommer även att få uppleva det avslappnande och speciella ljudet av de tibetanska klangskålarna och andra läkande instrument under kursen.

Vem passar kursen för?
Vill du hitta lugn och mjukhet i din kropp och ditt sinne så är denna kurs något för dig. Alla övningar utgår ifrån personens förmåga och kapacitet. Därför passar det både nybörjaren och erfarna yogautövare. Kursen passar speciellt bra för dig som har smärta, utmattning, kronisk sjukdom eller stress.

 

SAMAYOGA med Åsa

Sama betyder balans. Detta är en underbar yogastil som måste upplevas. Här förekommer enkla men djupgående rörelser. Både lugna och mjuka, men även mer fysiska. Dock alltid i ett behagligt tempo och med närvaro i kropp och andetag. 

Vi använder då och då klossar och andra hjälpmedel för att hitta in i våra rörelser på ett skonsamt sätt,  och för att förenkla där det behövs.

Andningsövningar och enkla mantran till våra rörelser förekommer, liksom en skön längre avslutande vila.

Vem passar kursen för?
Passar för dig som vill ha en något mer dynamisk yogaform, men ändå behålla mjukheten. Passar dig som tidigare yogat, men kan även passa dig som är nybörjare då det alltid finns modifikationer.

 

YINYOGA MED MEDITATION med Nathalie


Yinyoga är en blandning av yoga, mindfulness och öppnande av kroppens energisystem. I yinyogan vill vi komma åt kroppens bindväv/fascian istället för musklerna. Det gör vi genom att på ett ödmjukt sätt låta vår egen tyngdlag föra oss ned i positionerna där vi stannar i en längre stund. (3-5 minuter).

I yinyogan övar vi oss i mindfulness, som innebär medveten närvaro. Vi försöker att släppa taget om den yttre världen och alla tankar som snurrar runt, accepterar och välkomnar allt som det är för stunden. Yinyogan är otroligt stärkande, rensande både mentalt och fysiskt! 

Vem passar Yinyoga för?
Yinyoga passar både nybörjare och erfarna yogautövare. Det passar dig som har ett snabbt tempo runt dig och är i behov av stillhet och återhämtning. Yinyoga är också ett perfekt komplement till annan fysisk aktivitet. 

 
 

HATHAYOGA blandad med Nathalie

Hathayoga blandad är en fysisk yogaform där vi kombinerar mjuka, statiska övningar med dynamiska, kraftfulla övningar. Vi stävar efter att förena vår fysiska och mentala del. Under passet så sammankopplas asanas (yogaövningar), andnings-, och meditationstekniker.

Vem passar Hathayoga för? 
För dig som vill ha en mer fysiskt utmanande och stimulerande yogaform som ökar din kroppsmedvetenhet, din styrka och balans. Passen passar dig med tidigare erfarenhet av yoga.